De NIO en NSCCT

De NSCCT en de NIO zijn toetsen die kunnen worden toegepast voor het opstellen van het (pre/voorlopig) advies voor vervolgonder­wijs. 

De NIO toets: voor een gefundeerd schooladvies

Het schoolkeuze-onderzoek is een groepsgewijs onderzoek om in groep 7 (van april tot juni) en aan het begin van groep 8 op school systematisch gegevens te verzamelen over de capaciteiten en sociaal-emotionele aspecten van leerlingen. De NIO-toets (Nederlandse Intelligentietest voor Onderwijsniveau, afgenomen door een adviseur van 1801) brengt onder meer het inzicht, de mate van logisch redeneren en de probleemoplossende vaardigheden van leerlingen in kaart. Het schoolkeuze-onderzoek is een aanvulling op de gegevens van het leerlingvolgsysteem van de school. Met de gecombineerde resultaten geef je de leerlingen op jouw school een gefundeerd schooladvies voor het vervolgonderwijs na groep 8.  

Wil je je aanmelden voor het NIO onderzoek? Stuur een mail naar:


De NSCCT toets: voor het meten van de leerpotentie 

De NSCCT, de Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Toets, is een test die de leerpotentie van kinderen van groep 4 t/m 8 meet. De test kan op ieder moment van het jaar worden afgenomen, wordt volledig begeleid door onze adviseurs en is evidence based.

De NSCCT kan, net als de NIO, gebruikt worden ten behoeve van het opstellen van het (pre/voorlopig) advies voor vervolgonder­wijs: op basis van de resultaten kan een uitstroomprofiel worden geadviseerd. Ook voor de aanvraag van een LWOO kan de NSCCT gebruikt worden.

Wil je je aanmelden voor de NSCCT toets? Stuur een mail naar:

 

 

Folder NSCCT

De NSCCT, de Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Toets, is een test die de leerpotentie van kinderen van groep 4 t/m 8 meet. Download de folder voor meer informatie.

Schoolkeuze toets

Folder NIO

De NIO staat voor Nederlandse Intelligentietest voor Onderwijsniveau. Het is een test waarmee de capaciteiten van een leerling kunnen worden bepaald en gekoppeld kunnen worden aan niveaus van vervolgonderwijs. De test is gericht op het meten van inzicht, logisch redeneren en probleemoplossende vaardigheden.

leerrendement